Bijlagen

2. Overzicht incidentele baten en lasten

2. Overzicht incidentele baten en lasten

In dit hoofdstuk geven we een overzicht van de incidentele baten en lasten weer en presenteren we het structurele begrotingssaldo.

In de volgende tabellen geven we een overzicht van de incidentele baten en lasten. Incidenteel houdt in dat het gaat om baten en lasten die een tijdelijk karakter hebben. Deze zitten slechts één of enkele jaren in de begroting. Dit overzicht geeft niet alleen inzicht in de incidentele baten en lasten, maar is ook een hulpmiddel bij het beoordelen van het structurele begrotingssaldo. De baten en lasten die niet incidenteel zijn, zijn immers structureel van aard. Het structurele begrotingssaldo geeft aan of de structurele lasten met structurele baten worden afgedekt. Als dat het geval is, is de begroting structureel in evenwicht.
We nemen bedragen op vanaf € 50.000. We geven bij elke post een toelichting.

Een overzicht van de geraamde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves, zoals het BBV voorschrijft, is in het financieel overzicht van de begroting opgenomen (bijlage 5 in dit document). In de nota reserves, die tegelijk met deze programmabegroting in de gemeenteraad wordt behandeld, zijn de reserves uitgebreid toegelicht.

Incidentele voordelen

Bedragen x € 1.000

Nr

Progr.

Bron *

Omschrijving

2024

2025

2026

2027

2028

1

1

PB 2025

Vrijval reserve beschermd wonen

-1650

2

1

PB 2025

Vrijval lokale investeringsagenda beschermd wonen

-400

3

1

PB 2025

Inzet reserve vluchtelingen

-4000

-4000

-4000

4

2

PB 2025

Vrijval ESF subsidie

-392

5

2

PB 2025

Lagere kosten projecten bestaanszekerheid

-104

6

3

PB 2025

Vrijval voorziening onderhoud inventaris sporthallen

           -77

7

4

PB 2025

Extra opbrengsten glasvezel

-150

8

7

PB 2025

Vrijval reserve geluid

-370

9

9

PB 2024

Doorschuiven investeringen

-327

10

9

TR 2024

Restitutie VRBN

-102

11

9

PB 2025

Vrijval reserve WW lasten

-235

TOTAAL

-1.552

-6.255

-4.000

-4.000

0

Toelichting per post:

  1. Het regionale portefeuillehoudersoverleg Wmo heeft op 5 juli besloten in 2025 € 5 miljoen extra uit de regionale reserve beschermd wonen te onttrekken en aan de lokale gemeenten uit te keren. Het aandeel van Oss hierin is € 1,65 miljoen.
  2. In 2024 laten we eenmalig € 400.000 vrijvallen van de middelen voor de lokale investeringsagenda beschermd wonen/maatschappelijke opvang die we gekregen hebben in het kader van de doordecentralisatie van beschermd wonen. We verwachten dat we niet het volledige beschikbare budget (afgerond € 2,3 miljoen) kunnen besteden.
  3. We willen in de jaren 2025 t/m 2027 per jaar € 4 miljoen laten vrijvallen uit de reserve vluchtelingen. In totaal zetten we € 12 miljoen in uit deze reserve.
  4. We laten incidenteel € 392.505 ESF subsidie vrijvallen in 2024. De hoogte van de definitieve toekenning van ESF NINA REACT is € 1.025.505. In de programmabegroting 2024-2027 hebben we € 633.000 ESF middelen voor 2024 ingezet ten behoeve van het nieuwe beleidskader Armoede en Schulden. Door onderrealisatie van andere gemeenten en overrealisatie van de gemeente Oss, is de definitieve toekenning voor de gemeente Oss hoger uitgevallen dan begroot. De resterende middelen geven we niet meer uit in 2024 en vallen vrij.
  5. We hebben lagere kosten voor projecten bestaanszekerheid. Het gaat om het project AJOSS en de samenwerkwijze.
  6. We laten het saldo van € 77.000 uit de voorziening onderhoud (inventaris) sporthallen vrijvallen. Deze voorziening is niet meer nodig. We hebben in de begroting een structurele bedrag om de kosten voor inventaris van sporthallen jaarlijks te kunnen betalen.
  7. We hebben hogere opbrengsten voor glasvezel. Er zijn incidenteel meer vergunningsaanvragen geweest.
  8. We stellen voor om € 370.348 uit de reserve geluid vrij te laten vallen in 2025. Voor deze middelen is momenteel geen bestedingsplan
  9. Ict investeringen schuiven door, daardoor hebben we een voordeel in 2024.
  10. Het AB van de Veiligheidsregio heeft besloten een deel van het positieve jaarrekeningresultaat 2023 uit te keren aan de deelnemende gemeenten.
  11. We laten de reserve WW-lasten van € 225.000 vrijvallen in 2025. Doordat er tot op heden geen gebruik is gemaakt van het WW-reserve laten we deze reserve vrijvallen en draaien we de jaarlijkse storting terug.  

Incidentele nadelen

Bedragen x € 1.000

Nr

Progr.

Bron *

Omschrijving

2024

2025

2026

2027

2028

1

1

PB 2025

Transitiemiddelen GGD

236

2

3

PB 2022

Storting in reserve Lievekamp

300

3

3

PB 2023

Thuis in de buurt

50

50

4

4

PB 2023

Meekoppelkansen Waterveiligheid

400

5

4

PB 2023

Impuls klimaatadaptatie

500

500

6

5

PB 2025

Aanvullen reserve Heesch-West

779

7

5

PB 2025

Storting reserve economie

300

8

7

PB 2023

Reservering voor mobiliteitsopgave

5.000

8.000

1.000

9

7

PB 2023

Binnenstedelijke transformaties

5.000

5.000

10

7

TR 2024

Ruimte voor ruimte titel

102

11

9

PB 2024

Nieuwe kantoorinrichting gemeentehuis

230

850

12

9

PB 2023

Programma Data

200

105

13

9

PB 2023

ICT informatiebeveiliging

75

14

9

PB 2023

Extra capaciteit voor projecten

736

714

          175

15

9

PB 2025

Vorming reserve Schadewijk

1.000

16

Overige posten

182

93

            82

TOTAAL

13.154

17.012

1.257

Toelichting per post:

  1. We hebben in 2024 hogere kosten van € 236.000 voor transitiemiddelen voor de GGD. Met deze eenmalige bijdrage verwacht de GGD geen concessies te hoeven doen aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Ons aandeel hierin bedraagt eenmalig € 235.896.
  2. We storten geld in de reserve voor toekomstige ontwikkelingen van de Lievekamp.
  3. We nemen een incidenteel bedrag op voor Thuis in de Buurt.
  4. We storten 2 keer een bedrag in de reserve voor meekoppelkansen waterveiligheid.
  5. We storten in 2023, 2024 en 2025 een bedrag van € 500.000 in een nieuwe reserve Klimaatadaptatie.
  6. We hebben een nadeel van € 779.000 voor Heesch West. Op basis van de geactualiseerde exploitatieberekening 2024 (risicojaarrekening 2023) Heesch West moeten we de reserve Heesch West aanvullen.
  7. We stellen voor om in 2025 € 300.000 te storten in de reserve economie. Om de komende jaren in te kunnen spelen op noodzakelijke activiteiten op het gebied van economie willen we de reserve vast aanvullen. De strategienota economie die we in 2025 op gaan stellen zal hiervoor leidend zijn.
  8. We storten gefaseerd € 23 miljoen in de reserve mobiliteit.
  9. We storten in totaal € 10 miljoen in de reserve binnenstedelijke transformatie.
  10. "We hebben in 2023 eenmalig hogere kosten van € 102.000 voor de verplichting van een
  11. van een Ruimte voor Ruimte titel aan de Meester van Coothstraat in Lith."
  12. We storten in totaal € 1,6 miljoen in een reserve voor de toekomstige verbouwing van het gemeentehuis.
  13. Voor het programma Data nemen we een impulsbudget op.
  14. We nemen een bedrag op voor het inhuren van 2 jaar specialistische expertise/projectondersteuning om het huidige camera bestand in beeld te brengen en de toegangssystemen van gebouwen te verbeteren.
  15. We nemen extra capaciteit op voor een aantal projecten: de agrarische transitie, een kwartiermaker participatie, beleidscapaciteit Zorg en Veiligheid, Procesbegeleiding gebied polders en woningbouw
  16. We stellen voor om een nieuwe reserve te vormen voor de Schadewijk. We stellen voor om hier in 2025 € 1 miljoen in te storten. Hiermee willen we de komende jaren extra investeren in Schadewijk en daarmee incidentele kosten afdekken.

Incidentele budgettair neutrale posten

bedragen x € 1.000

Nr

Progr.

Bron *

Omschrijving

2024

2025

2026

2027

2028

1

1

NR 2024

Uitvoering Beschermd wonen

       -600

    10.000

      5.000

      5.000

         5.000

1

NR 2024

Mutatie reserve beschermd wonen

         600

   -10.000

     -5.000

     -5.000

        -5.000

2

1

NR 2024

Project internationale werknemers

          61

1

NR 2024

Uit reserve Wonen welzijn en zorg

         -61

3

1

NR 2024

Projecten GALA/IZA

         235

         176

         160

         329

1

NR 2024

Mutatie reserve GALA/IZA

       -235

       -176

       -160

       -329

4

1

NR 2024

Projecten dak-en thuisloosheid

         282

1

NR 2024

Uit reserve Dak- en thuisloosheid

       -282

5

1

NR 2024

Vluchtelingen

     -8.325

     -3.411

     -3.603

     -3.603

1

NR 2024

mutatie Opvang vluchtelingen

      8.325

      3.411

      3.603

      3.603

6

2

NR 2024

Bestaanszekerheid

      1.319

         486

         211

         109

2

NR 2024

Mutatie  bestaanszekerheid

     -1.319

       -486

       -211

       -109

7

3

NR 2024

Projecten IVB

1830

230

130

3

NR 2024

Uit reserve IVB

     -1.830

       -230

       -130

8

3

NR 2024

Projecten verduurzaming gemeentelijk vastgoed

      1.360

3

NR 2024

Uit reserve verduurzaming gemeentelijk vastgoed

     -1.360

9

4

NR 2024

Projecten klimaatadaptatie

         250

         330

         350

         290

             55

4

NR 2024

in reserve klimaatadaptatie

       -250

       -330

       -350

       -290

            -55

10

4

NR 2024

Energiebesparing en Warmtevisie

         408

         850

4

NR 2024

Uit investeringsfonds duurzaamheid

       -408

       -850

11

5

NR 2024

Projecten economie

631

205

15

5

NR 2024

Uit reserve

-631

-205

-15

12

6

NR 2024

Project Walkwartier

         492

6

NR 2024

Mutatie reserve Walkwartier

       -492

13

6

NR 2024

Activiteiten centrum

         233

          82

          75

          75

6

NR 2024

Uit investeringsfonds stadshart Oss

       -233

         -82

         -75

         -75

14

7

NR 2024

MER Nieuw Zevenbergen en locatieprofielen

          85

7

NR 2024

Uit reserve geluid

         -85

15

7

NR 2024

Mobiliteitsprojecten

         550

         121

         121

         121

            121

7

NR 2024

uit de reserve mobiliteit

-550

-121

-121

-121

-121

16

7

NR 2024

Dijkversterking

50

1790

7

NR 2024

Uit reserve meekoppelkansen dijkversterking Maas

-50

-1790

17

9

NR 2024

Kosten omgevingswet

         426

         246

9

NR 2024

Uit reserve omgevingswet

       -426

       -246

18

9

NR 2024

Organisatie-ontwikkeling

          69

            6

9

NR 2024

Uit reserve organisatieontwikkeling

         -69

           -6

19

9

NR 2024

Projecten versterken gemeentelijke dienstverlening

         205

         267

          62

          67

            345

9

NR 2024

Uit reserve

       -205

       -267

         -62

         -67

          -345

20

9

NR 2024

ICT projecten

         417

         258

          23

9

NR 2024

Uit reserve ICT

       -417

       -258

         -23

21

9

NR 2024

Projecten dienstverlening

       -110

         157

9

NR 2024

Uit reserve

         110

       -157

22

10

NR 2024

Diversen

    18.950

         903

10

NR 2024

Uit algemene reserve

   -18.950

       -903

23

Ontvangst subsidies

      2.788

         373

         282

Opbrengsten Rijk/Provincie

     -2.788

       -373

       -282

TOTAAL

0

0

0

0

0

Toelichting per post:

  1. We verrekenen incidentele tekorten en overschotten met de reserve. Daarnaast onttrekken we in de komende jaren geld voor de oplosagenda en terugbetaling aan de regio.
  2. We verlengen de pilot participatie kwetsbare internationale werknemers in 2025.
  3. We voeren diverse projecten uit in het kader van IZA/GALA. Dit betalen we uit de reserve.
  4. We voeren diverse projecten uit in het kader van Dak en thuisloosheid. Dit betalen we uit de reserve.
  5. We verrekenen de overschotten met de reserve Vluchtelingen
  6. We betalen verschillende projecten uit de reserve en storten bedragen vanuit verschillende circulaires.
  7. We onttrekken voor verschillende IVB projecten geld uit de reserve.
  8. We voeren diverse projecten uit in het kader van verduurzaming van ons gemeentelijk vastgoed. Dit betalen we uit de reserve.
  9. We onttrekken voor verschillende projecten geld uit de reserve.
  10. We hebben tijdelijke kosten voor energiebesparing en warmtevisie. We betalen dit uit het investeringsfonds duurzaamheid.
  11. We halen de kosten voor de bijdrage van de Kracht van Oss, promotie en branding en economische stimulering uit de reserve economie.
  12. We verrekenen de projecten voor het Walkwartier met de reserve.
  13. We hebben tijdelijke stimuleringsregelingen in het centrum (o.a. voor wonen en vergroening) en de leegstandsmakelaar. We betalen dit uit het investeringsfonds stadshart Oss.
  14. We onttrekken de kosten voor de MER Nieuw Zevenbergen en locatieprofielen uit de reserve geluid.
  15. We betalen de tijdelijke bijdrage voor Slimme mobiliteit en budget voor de maasveren uit de reserve mobiliteit.
  16. We stellen voor om in 2025 € 1,79 miljoen te onttrekken uit de reserve Meekoppelkansen dijkversterking Maas. Dit is voor de financiële verplichting die voortvloeit uit de bestuursovereenkomst en realisatieovereenkomst.
  17. We betalen de kosten voor de voorbereiding van de omgevingswet uit de reserve die we hiervoor gevormd hebben.
  18. We halen geld uit de reserve voor verschillende posten voor organisatieontwikkelingen. Het gaat om onder andere frictiekosten MJC, generatiepact, frictiekosten voor afdeling DIV en frictiekosten voor de toekomstbestendige organisatie.
  19. We voeren diverse projecten uit in het kader van het versterken van de gemeentelijke dienstverlening. Dit betalen we uit de reserve.
  20. We betalen de kosten voor ICT projecten uit de reserve ICT.
  21. We voeren diverse projecten uit in het kader van het dienstverlening. Dit betalen we uit de reserve.
  22. We hebben diverse bedragen betaald uit de algemene reserve. Het gaat om onder andere het zuiderstrandtheater, transformatie jeugd, ONK, Spoorzone en rentestijging van ruimtelijke ambities.
  23. We ontvangen vanuit het Rijk en de provincie verschillende subsidies. We nemen de kosten en opbrengsten op in onze begroting

*KN = kadernota, PB = programmabegroting, TR = financiële tussenrapportage, NR = Nota reserves

Structureel begrotingssaldo

Om een goed oordeel te kunnen vormen over de begroting is het van belang om het saldo te corrigeren met incidentele baten en lasten. Het structurele begrotingssaldo geeft aan of de structurele lasten met structurele baten worden afgedekt. Als dat het geval is, is de begroting structureel in evenwicht.

In de volgende tabel geven we de volgende onderdelen weer:

  • De lasten, baten en saldo per programma (onderdeel 1)
  • De lasten, baten en het saldo van de producten overhead, onvoorzien, VPB en algemene dekkingsmiddelen (onderdeel 2)
  • De totale exploitatie (onderdeel 1+2)
  • De toevoegingen en onttrekkingen aan reserves (onderdeel 3)
  • Het geraamde resultaat (onderdeel 1+2+3).

We verrekenen het geraamde resultaat met de incidentele baten en lasten. Dit geeft het structureel begrotingssaldo weer.

+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten
- is voordeel: lagere uitgaven/hogere inkomsten
bedragen x € 1.000

Programma

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Programma 1

Lasten

101.497

117.339

128.529

123.986

124.069

124.071

Baten

-18.616

-17.069

-14.028

-14.885

-14.864

-14.864

Saldo

82.881

100.270

114.502

109.101

109.205

109.206

Programma 2

Lasten

88.636

90.237

85.572

84.682

83.866

85.664

Baten

-39.114

-44.120

-39.645

-39.645

-39.645

-39.861

Saldo

49.522

46.117

45.926

45.037

44.221

45.803

Programma 3

Lasten

30.477

32.034

31.316

33.460

34.435

34.979

Baten

-8.223

-5.462

-4.394

-4.058

-3.828

-3.828

Saldo

22.254

26.571

26.923

29.402

30.607

31.152

Programma 4

Lasten

50.516

53.700

58.060

52.433

52.824

52.562

Baten

-30.951

-31.833

-33.016

-29.906

-30.092

-30.098

Saldo

19.565

21.866

25.044

22.527

22.732

22.463

Programma 5

Lasten

7.355

9.986

6.994

4.702

4.671

4.662

Baten

-2.814

-7.306

-4.928

-1.414

-1.329

-1.329

Saldo

4.541

2.680

2.065

3.288

3.342

3.333

Programma 6

Lasten

1.857

1.515

1.626

2.015

2.096

2.094

Baten

-857

-506

-507

-507

-507

-507

Saldo

1.000

1.008

1.119

1.508

1.589

1.587

Programma 7

Lasten

25.208

32.367

34.500

21.361

18.434

19.337

Baten

-19.013

-23.865

-29.682

-12.844

-10.655

-12.023

Saldo

6.195

8.502

4.818

8.517

7.780

7.314

Programma 8

Lasten

9.115

10.565

11.343

11.240

11.338

11.338

Baten

-140

-183

-80

-80

-80

-80

Saldo

8.975

10.382

11.263

11.159

11.258

11.258

Programma 9

Lasten

5.210

6.653

6.848

6.840

6.793

6.793

Baten

-2.629

-1.689

-1.520

-1.520

-1.520

-1.520

Saldo

2.582

4.964

5.328

5.320

5.273

5.273

Totaal (1)

Lasten

319.871

354.395

364.789

340.719

338.526

341.500

Baten

-122.356

-132.035

-127.800

-104.860

-102.520

-104.110

Saldo

197.516

222.361

236.988

235.859

236.007

237.390

+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten
- is voordeel: lagere uitgaven/hogere inkomsten
bedragen x € 1.000

Programma

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Vennootschapsbelasting

Lasten

1.018

0

0

0

0

0

Baten

0

0

0

0

0

0

Saldo

1.018

0

0

0

0

0

Overhead

Lasten

43.847

46.070

45.819

44.115

43.535

43.157

Baten

-7.055

-6.464

-6.320

-6.009

-6.009

-6.009

Saldo

36.792

39.606

39.500

38.106

37.526

37.148

Onvoorzien

Lasten

95

13

300

300

300

300

Baten

0

0

0

0

0

0

Saldo

95

13

300

300

300

300

Algemene dekkings-middelen

Lasten

3.287

3.340

9.110

9.904

10.498

11.113

Baten

-260.202

-277.293

-288.542

-278.835

-279.283

-280.340

Saldo

-256.915

-273.953

-279.432

-268.931

-268.786

-269.227

Totaal (2)

Lasten

48.247

49.423

55.230

54.319

54.333

54.570

Baten

-267.257

-283.756

-294.862

-284.844

-285.293

-286.349

Saldo

-219.010

-234.333

-239.632

-230.525

-230.959

-231.779

+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten
- is voordeel: lagere uitgaven/hogere inkomsten
bedragen x € 1.000

Programma

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Totaal (1 + 2 )

Lasten

368.118

403.819

420.018

395.038

392.860

396.070

Baten

-389.613

-415.791

-422.662

-389.704

-387.812

-390.459

Saldo

-21.494

-11.973

-2.644

5.334

5.047

5.612

+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten
- is voordeel: lagere uitgaven/hogere inkomsten
bedragen x € 1.000

Programma

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Totaal (3)

Lasten

48.307

67.920

32.507

9.604

9.450

20.594

Baten

-33.947

-57.689

-29.505

-15.618

-15.032

-20.794

Saldo

14.360

10.232

3.002

-6.013

-5.581

-200

Resultaat (1+2+3)

-7.086

-1.741

358

-679

-534

5.411

Weergave structureel begrotingssaldo

+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten
- is voordeel: lagere uitgaven/hogere inkomsten
bedragen x € 1.000

Omschrijving

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Resultaat

-7.086

-1.741

358

-679

-534

5.411

Incidentele baten en lasten

7.254

11.602

10.757

-2.743

-4.000

0

Structureel begrotingssaldo

-14.340

-13.343

-10.399

2.064

3.466

5.411

Voor de specificatie van het jaar 2023 verwijzen we naar de jaarrekening 2023.
De conclusie hieruit is dat de begroting in 2025 structureel sluitend is. Meerjarig is het structurele saldo nadelig tot oplopend € 5,4 miljoen in 2028, dit komt door het ravijnjaar.

Het saldo van incidentele baten en lasten wordt vooral veroorzaakt door grote, incidentele investeringen die opgenomen zijn voor mobiliteit, binnenstedelijke transformatie, stadscentrum, waterveiligheid, en invoering van de nieuwe Omgevingswet.

Structurele stortingen en onttrekkingen uit reserves

Reserves

2024

2025

2026

2027

2028

  Bij

  Af

  Bij

  Af

  Bij

  Af

  Bij

  Af

  Bij

  Af

Reserves ter dekking van de algemene dienst

Afloop gaswinstuitkering Maaslandgas

0

-1.479

0

-1.369

0

-1.259

0

-1.154

0

-1.049

Deposito BNG inzake opheffing HNG

0

-160

0

-136

0

-112

0

-88

0

-64

Gemeentehuis

0

-593

0

-578

0

-563

0

-548

0

-533

Gemeentehuis toekomstig bestendig

0

0

0

0

0

-128

0

-127

0

-99

Subtotaal

0

-2.231

0

-2.082

0

-2.062

0

-1.917

0

-1.744

Reserves ter dekking van de afschrijvingslasten

De Bolster Horizonschool

0

-29

0

-29

0

-29

0

-29

0

-29

Brede school centrum Lith

0

-135

0

-135

0

-135

0

-135

0

-135

Nieuwbouw school Geffen

0

-26

0

-26

0

-26

0

-26

0

-26

Kleedaccommodatie Amstelhoef

0

-25

0

-25

0

-25

0

-25

0

-25

Sportpark de Akkeren

0

-24

0

-24

0

-24

0

-24

0

-24

Kunstgrasveld Talentencampus

0

-54

0

-54

0

-54

0

-54

0

-26

Kleedaccommodatie MOSA'14

0

-7

0

-7

0

-7

0

-7

0

-7

Revitalisering Koppelsteeg

0

-12

0

-12

0

-12

0

-12

0

-12

Rusheuvel

0

-12

0

-12

0

-12

0

-12

0

-12

Investeringen openbare ruimte centrum

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Nieuwbouw hertenkamp

0

-3

0

-3

0

-3

0

-3

0

-3

Bouwkundige aanpassingen Museum Jan Cunen

0

-21

0

-21

0

-21

0

-21

0

-21

kapitaallasten investeringen mobiliteit

0

-23

0

-23

0

-23

0

-23

0

-23

Kapitaallasten bomen

0

-41

0

-41

0

-41

0

-41

0

-41

Projecten VRI 2017

0

-49

0

-49

0

-49

0

-49

0

-49

Parkeergarage

0

-25

0

-25

0

-26

0

-26

0

-26

Fietsenstallingen

0

-7

0

-7

0

-7

0

-7

0

0

Op. Ruimte Centrum onsl. fase 1

0

-16

0

-16

0

-16

0

-16

0

-16

Op. Ruimte centrum Bram vd Berghstr.

0

-10

0

-10

0

-10

0

-10

0

-10

Stadssportpark TBL

0

0

0

13

0

13

0

13

0

13

Vergroenen Stadspark

0

-5

0

-22

0

-22

0

-22

0

-22

Dynamische Afsluiting

0

-23

0

-23

0

-23

0

-23

0

-23

Warenhuis

0

0

0

-58

0

-58

0

-58

0

-58

ONK accommodatie ontmoeten en sport

0

0

0

-50

0

-50

0

-50

0

-50

Binnenhaven

0

0

0

0

0

-189

0

-189

0

-189

Blindegeleideroute

0

-4

0

-4

0

-4

0

-4

0

-4

Volksuniversiteit verduurzaming

0

0

0

0

0

-23

0

-23

0

-23

Inv. openb.ruimte walkwartier

0

0

0

0

0

0

0

-62

0

-62

Walstraat EO

0

0

0

0

0

0

0

-18

0

-18

Subtotaal

       0

    -552

      0

    -664

     0

    -876

     0

     -956

    0

   -921

Totaal

0

 -2.783

0

-2.746

0

-2.937

0

-2.873

0

-2.665

Deze pagina is gebouwd op 10/10/2024 11:05:33 met de export van 10/10/2024 10:58:31